Klantenservice
Wie zijn wij
Bestellen bij ons heeft de volgende voordelen:
- U draagt bij aan een goede en eerlijke wijze van zakendoen, die leidt tot een aantrekkelijk assortiment en ontwikkelingskansen biedt aan de makers van de producten in hun land.
Deze handelswijze brengt enerzijds kansarme producenten en anderzijds de consument die kiest voor eerlijke producten tot elkaar. - Nagenoeg alle producten worden uit voorraad geleverd
- Levering de volgende werkdag, mits voor 16:00 uur besteld en na ontvangst van betaling (mits voorradig)
- Uitgebreid assortiment
- Uitstekende service
- Scherpe prijzen
- Verzekerde verzending mogelijk
- Meerdere betaalmogelijkheden. Vooruitbetaling per bank, Paypal, iDEAL, contant bij afhalen
- Uw eigen account zodat een eventuele volgende bestelling snel afgehandeld kan worden
- Uw eigen (gekochte) artikelenlijstje zodat een eventuele volgende bestelling weinig moeite kost
- Uw winkelwagen wordt opgeslagen in onze database zodat bij een volgend bezoek kan worden verder gewinkeld met de reeds geselecteerde producten.
Betaling/levering
Nadat u de bestelling heeft geplaatst, krijgt u van ons een e-mail met daarin de betalingsgegevens. U kunt het daarop genoemde totaal bedrag overmaken op het in de email opgegeven Bankrekening nummer.
Na ontvangst van uw betaling gaan wij over tot verzending en ontvangt u uw bestelling de volgende werkdag en mits voorradig.
Wij bieden onze klanten de mogelijkheid om met iDeal te betalen:
Betalen met iDEAL is een samenwerkingsverband tussen de grootste banken van Nederland, ABN/Amro, Rabobank en ING/Postbank.
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen betalen.
U rekent af via het Internetbankiersysteem van uw eigen vertrouwde bank.
Indien u dus gebruik maakt van internetbankieren van een van bovenstaande banken kunt u bij ons betalen via iDEAL.
U hoeft zich niet apart aan te melden.
Belangrijkste kenmerken:
-Net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
-Wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
-Met toegang tot uw internetbankiersite kunt u direct gebruikmaken van iDEAL
-Controle op de betaling
Zo werkt iDEAL:
U plaatst een bestelling in onze shop.
Bij het afrekenen van de bestelling geeft u aan dat u met iDEAL wilt betalen door te klikken op de iDEAL-betaalknop.
U selecteert uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht voor u klaar staat.
U selecteert de rekening waarmee u wilt betalen en vult de juiste toegangscode in.
Het bedrag wordt meteen van uw rekening afgeschreven en wij worden direct geïnformeerd dat u de bestelling heeft betaald.
En kunnen dus direct uw bestelling verzenden.
Waarom iDEAL?
iDEAL is de nieuwe standaard voor veilig betalen op internet.
Deze standaard is ontwikkeld door de samenwerkende banken Postbank, ING Bank, ABN Amro en Rabobank.
Deze banken bieden iDEAL aan, waardoor dit door een grote groep klanten te gebruiken is.
Rechtstreekse betaling met uw creditcard is bij ons niet mogelijk. De kosten hiervoor zijn te hoog om alle kaarten te ondersteunen. Daarom maken wij gebruik van PayPal. PayPal accepteert de meest gangbare credit cards tegen een gunstiger tarief.
U hoeft zelf geen account bij paypal te hebben om d.m.v. uw credit card of bankrekening een betaling te doen.
Hoe werkt dat dan??
Op het moment dat u op onze site kiest voor een PayPal betaling wordt u doorgelinkt naar de beveiligde PayPal site alwaar u uw betaling aan ons afwerkt. Nadat dit gebeurd is wordt u terug geleid naar onze site.
Wij ontvangen uw order en een bericht van PayPal van uw betaling.
Voordelen van PayPal betalingen zijn:
- Uw aankopen zijn verzekerd door PayPal.
- Wij beschikken real-time over uw betaling en kunnen direct uw order uitvoeren
- Alleen Paypal ontvangt uw Creditcard gegevens via een beveiligde verbinding, wat de veiligheid van uw gegevens verhoogd
* De kosten voor een PayPal betaling zijn 3,5% (plus een start tarief van 35 cent) van het totaal bedrag. Dit wordt door ons berekend omdat wij deze “Fee” moeten afdragen aan PayPal. Alleen dan kunnen wij onze scherpe prijzen blijven handhaven.
Onderstaande statussen kunt u van ons via e-mail ontvangen:
- Geannuleerd (door klant) (wij hebben op uw verzoek de bestelling geannuleerd)
- Geannuleerd (door ons) (wij hebben de bestelling geannuleerd, bijvoorbeeld omdat de betaling uit blijft)
- Geannuleerd [PayPal EC IPN] (u heeft de paypal betalling geannuleerd)
- Ontvangen (uw bestelling is geregistreed in ons systeem)
- In behandeling (We hebben uw bestelling in behandeling genomen, het product is op voorraad en zal na ontvangst van de betaling binnen 48 uur (op werkdagen) aan u worden verzonden)
- In afwachting van betaling (U heeft een bestelling geplaatst maar wij hebben van u geen betaling ontvangen. Bij 5 dagen of langer)
- Betaald (uw voorruit betaling is door ons ontvangen, uw bestelling zal zo spoedig mogelijk worden uitgeleverd)
- IDEAL Betaald (U heeft betaald met iDEAL en uw bestelling zal zo spoedig mogelijk worden behandeld)
- IDEAL Onderweg (Deze status wordt kortstondig weergegeven als de betaling van iDEAL nog niet geverifieerd is. Mocht deze status lang dan 1 uur te zien zijn en het bedrag is afgeschreven van uw rekening, neem dan contact met ons op)
- Betaald [PayPal EC IPN] (U heeft betaald met paypal en uw bestelling zal zo spoedig mogelijk worden uitgeleverd)
- In Bestelling (1 of meer producten van uw bestelling zijn niet aanwezig en uw bestelling wordt compleet uitgeleverd)
- Order klaar voor afhalen (U heeft gekozen voor afhalen, uw bestelling ligt klaar om afgehaald te worden)
- Order verzonden (Uw bestelling is verzonden, deze melding wordt in geval van pakketpost vergezeld door een track en trace code)
- Afgehaald (U heeft gekozen voor afhalen en heeft inmiddels uw bestelling bij ons opgehaald)
- Geïmporteer in Backoffice (uw order is in ons facturatie systeem geïmporteerd voor afhandeling)
Bestellen
U kunt een account aan maken zodra u bij ons wilt gaan bestellen, of u kunt er voor kiezen om uw adres gegevens uitsluitend voor het plaatsen van de order op te geven.
Wat zijn de voordelen van een account?
- U kunt uw orderstatus volgen op de website
- U kunt uw bestelhistorie opvragen
- U kunt bij een volgende bestelling snel uw favoriete artikelen kiezen uit uw eigen artikellijstje
- U kunt een eigen adresboek aanmaken voor verzendadressen
- U hoeft bij een volgende bestelling niet weer al uw gegevens in te voeren
- U kunt reviews schrijven over de ervaringen met onze shop en/of de gekochte producten
Wat kunt u doen als u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren?
Neemt u in dat geval altijd zo snel mogelijk contact met ons op.
Dit kan telefonisch of per email.
Is uw order nog niet betaald en niet verzonden?
Voor het annuleren van een order voordat deze betaald en verzonden is, worden geen kosten in rekening gebracht.
Is uw order reeds betaald? In dat geval worden de kosten van de terugbetaling afgehouden van het aankoopbedrag.
-Bij een betaling vooruit op een van onze rekeningen worden er geen kosten in rekening gebracht.
-Bij een internationale betaling vooruit op een van onze rekeningen zijn de kosten daarvoor € 10,00
-Bij een betaling via iDEAL worden er geen kosten in rekening gebracht.
-Bij een betaling via PayPal zijn de kosten daarvoor het bedrag welke door paypal aan ons door belast wordt.
Is uw order reeds verzonden?
Indien er sprake is van pakketpost kunt u uw bestelling bij de postbode actief weigeren. U kunt aan de postbode doorgeven dat u het pakket niet wilt aannemen. Nadat wij uw pakket retour hebben ontvangen nemen wij contact met u op om te komen tot een oplossing. Wanneer u een bestelling weigert bij de postbode dan brengen wij de transportkosten in rekening. Eventuele betalingskosten worden zoals hierboven verrekend.
Wanneer u een pakket accepteert van de postbode en daarna retour wilt zenden, zijn tevens de (retour) verzendkosten voor uw rekening. Wij gaan er in dit geval van uit dat het pakket onder dezelfde conditie wordt terug gestuurd zoals het door u is ontvangen. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd aan ons worden teruggestuurd worden door ons geweigerd.
Voor het retourzenden van een bestelling zal u altijd worden verzocht een retour aanvraag te doen. Dit kan via de “Retouren aanvraag” pagina.
In alle gevallen is het raadzaam ons op de hoogte te stellen middels onze “contactpagina”.
Retouren/Garantie
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via internet recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mogen niet consumptie producten worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, mits het product ongeschonden, ongeopend/aangebroken en ongebruikt is. Hierbij dient de klant zelf de portokosten voor het terug sturen te betalen.
Omdat de verzending altijd voor rekening en risico van de klant geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn. Onvoldoende gefrankeerde post wordt door ons geweigerd.
Om het product terug te sturen dient altijd onze retournering procedure gevolgd te worden. U vind de instructie hier: “Retournering aanvraag”. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, ongeschonden, ongeopend/aangebroken en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op uw rekening verminderd met de eventuele “betaalkosten”. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur toe met de vermelding van uw bank- of girorekeningnummer. Ons adres vindt u hier op onze website: contact per post
Wat als u na 7 dagen een ongeopend en ongebruikt product wilt terugsturen? Voor niet consumptie producten zullen wij in dit geval een uitzondering maken. In dit geval wordt de dagprijs minus 15% aan u terugbetaald. In geval van prijsstijging wordt ten hoogste 100% van het aankoopbedrag vergoed. In alle gevallen worden de betaalkosten van betalingen met Paypal of Ideal niet terug betaald.
Consumptie producten worden onder geen enkele voorwaarde retour genomen.
Als u een product wilt retourneren dan dient u de volgende stappen te volgen:
Log in op onze site
Ga via de menukeuze “Order historie’
Kijk welke bestelling u terug wilt sturen en klik op de button ‘Bekijken’
Klik bij het product dat u wilt retourneren op ‘Product terugsturen’
Vul het formulier in en klik op ‘Verzend’
U krijgt een e-mail met daarin het unieke retournummer
TERUGBETAAL & KOSTEN POLICY
Transportkosten
U dient in alle gevallen zelf de kosten voor het transport van een product naar ons te voldoen. (ongefrankeerde zendingen worden altijd geweigerd). In een aantal specifiek beschreven gevallen zullen wij uw transportkosten achteraf vergoeden. (uitgezonderd de kosten voor expreszendingen).
Indien een zending niet kan worden afgeleverd en door ons retour wordt ontvangen door een fout- of toedoen van de klant, dan worden bij elke volgende zending nogmaals de volledige transportkosten in rekening gebracht. Als een product niet wordt bezorgd door een fout van de transporteur of van ons dan dragen wij de kosten voor een volgend transport.
Termijn
Wij hanteren een terugbetaal termijn van 5 werkdagen. Bij klanten die gebruik maken van de zichttermijn van 7 dagen gaat deze termijn in vanaf het moment dat het product door ons retour is ontvangen. In het geval van een annulering van een nog niet geleverde bestelling gaat de termijn in vanaf het moment dat wij schriftelijk of per e-mail in kennis is gesteld van de annulering. In het geval dat wij verzendkosten vergoeden gaat de termijn in op het moment dat het product door ons is ontvangen.
Wat wordt terugbetaald?
1. Retourzending bij zichttermijn
Indien u gebruik maakt van de zichttermijn worden er kosten in mindering gebracht op het terug te storten aankoopbedrag.
A) Bij een product dat onbeschadigd, compleet en ongebruikt in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd zal uitsluitend de netto verzendkosten in rekening worden gebracht. (dit geldt voor alle producten)
Indien u gebruik heeft gemaakt van betaling met iDEAL of PayPal worden deze kosten eveneens in mindering gebacht op het bedrag dat wordt vergoed.
B) Bij een product dat tijdens de zichttermijn is gebruikt c.q. is ingeschakeld maar onbeschadigd, compleet en in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd worden de kosten in rekening gebracht ter hoogte van de gemiddelde waardevermindering die het product door het gebruik heeft ondergaan. De bedragen zijn inclusief administratiekosten.
Factuurbedrag (incl. BTW) | Te betalen kosten (incl. BTW) |
tot € 49 | € 7,50 |
€ 50 tot € 99 | € 10.– |
€ 100.– of meer | 10% van het factuurbedrag |
C) Indien een product tijdens de zichttermijn is gebruikt c.q. is ingeschakeld en beschadigd, met zichtbare gebruikssporen, niet compleet of niet in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd, zullen er kosten in rekening worden gebracht ter grootte van het factuurbedrag exclusief BTW minus de restwaarde van het geretourneerde product exclusief BTW.
2. Het product wijkt af van hetgeen u besteld heeft
Indien u het verkeerde product toegezonden heeft gekregen door een fout van ons wordt het product kosteloos vervangen. U stuurt het te vervangen product op uw kosten naar ons. Zodra wij het product in goede orde retour hebben ontvangen zullen wij u het juiste product toezenden en worden uw volledige transportkosten binnen 10 werkdagen gestort op uw rekening of toegevoegd aan de zending.
Let op: wij vergoeden nooit de kosten van een spoed of expreszending
Ontbrekende onderdelen of accessoires worden altijd kosteloos nagezonden.
Indien het product dat u heeft ontvangen een ander product is dan hetgeen u veronderstelde besteld te hebben en deze vergissing niet aan ons te wijten is, dan gelden de voorwaarden en procedures van een retourzending binnen de zichttermijn.
3. Het product is defect
Bij reparaties binnen de garantietermijn worden geen kosten in rekening gebracht . U betaalt dus uitsluitend de transportkosten naar ons. Bij alle reparaties die buiten de fabrieksgarantie brengen wij €15 handlingskosten in rekening. (inclusief BTW). De kosten van de reparatie, alsmede eventuele onderzoekskosten worden volledig doorberekend aan de klant. Wij zijn gerechtigd producten onder zich te houden tot de volledige kosten voortvloeiend uit een reparatie voldaan zijn.
4. D.O.A. (Dead on Arival)
In het geval van een D.O.A. worden alle kosten vergoed door ons. Let op: u dient de transportkosten van het defecte product naar ons eerst zelf te voldoen. Deze kosten worden achteraf door ons vergoed.